weekend from hell

Efter den snabba Pite-resan blev det då helg.. Jag var på Skurholmen och vi vårstädade Henkes lägenhet.. För nu är det vår! Så det var dags att städa, men även för att jag ska flytta dit till 1a maj, var planen.. Plus att lägenheten var i stort behov av städning :P
Allt flöt på väldans bra, vi åkte med kartonger, reklam och massa pant (därav bil-lånet). Tills Henke förtvivlat ropade "Idaaaa kooooom jag har hittat nått"
Min första tanke var typ nån form av insekt, skadedjur eller vad fan som helst. Men ikket! Dock var det inga goda nyheter för det..! Bubblor i tapeten i vardagsrummet.. Oh no..! Stoora bubblor i hallen.. Åååh nee-heeej! Jag gör som alla andra ikke händiga-personer. Jag ringer pappa. Skruvar bort listen och berättar att väggen typ faller i bitar.. Hellooooo vattenskada. Helvetesgudförbannat och andra svordomar.
För att göra en lång och förjävlig historia kort; Henkes hem är vattenskadat. Och jag tackar gudarna för att jag inte hunnit säga upp min lägenhet. Som det ser ut nu vette klåån när jag kan flytta dit eftersom det inte går att bo där i alla fall några veckor (åh herregud månader??) när de river upp golv för att se vad som egentligen har hänt och vad som behöver torkas och bytas ut.. Förhoppningsvis börjar dom med den grejen väldigt snart!
Jag älskar försäkringar nu i alla fall.. Säga vad man vill om Porsön, det är i alla fall bättre än gatan :P Men åh jag hade -ikket- planerat att bo på Porsön den här sommaren.. Jag längtar till Skurholmen och sambo-livet!! ♥

Hall-helvetet

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits