Heldag med mamma

Idag har jag haft en riktig heldag med min fina mamma! ♥ Hon kom kring 10 och så for vi på vår vanliga runda, Kronan och Röda korset. Vi handlade lite båda två, inte så ovanligt :P Sen gick vi en sväng på stan.. Jag bokade en tid hos frissan för klippning och färgning, den 21a mars blir det ett nytt barr! Känns grymt skönt..! Vecka 12 är verkade verkligen inte bli en bra vecka, tisdag skriver jag en tenta som jag har en aning ångest över.. Matte är inte lätt alla gånger.. Torsdag ska jag till tandläkaren, och det är fan aldrig roligt. Men nu får ju den veckan en toppenstart! Förhoppningsvis iaf ;) Nejdå jag litar på min frissa! :)
Jaja sen gick vi och åt god lunch och sen gick vi en snabb runda på stan för att sedan styra kosan mot Storheden. Myrorna blev vårt första stopp och där fyndade vi ännu mer! Oh how I love to fynda! :) Sen blev det flyttkartong-inköp och köpte med oss fika som vi avnjöt med kaffe hemma hos mig på Porsön! Mamma konstaterade att jag har massa grejer och vi ojade oss över hur jobbigt det blir att flytta hela mitt bohag ännu en gång.. Men jag räknar med mycket flytthjälp så det ska nog gå den här gången också ;P



 
En duk som inhandlades för den stora guldpengen, ena sidan och andra sidan :P


Jag har lite nippran på askar, den här fina porslinsasken kostade 25:- Vet inte riktigt vad jag ska ha i den.. Men äsch, kan man ha för många askar, burkar eller skålar? I think not!

Ännu en duk, som blev helt knasig i färgen på kortet.. Den är -ikket- grön, den är turkos! 25:- på Myrorna.
Myrorna är rätt dyra tycker jag men kunde inte låta duken ligga kvar när den skrek efter mig..!

På tal om att skrika efter mig.. Den här lilla tavlan (den är inte ett dugg stor) passar som handen i handsken hemma hos mig! Även denna kostade en guldpeng. Sen köpte jag även bestick, likadana som jag har men kändes inte så roligt att fota och lägga upp :P

Det största fyndet för dagen var dock 6st Iittala Niva-glas, 180kr för alla 6. Fick dom av mamma. Dock ligger dom fortfarande inrullade i papper (därav den lånade bilden som jag ärligt googlat fram och lånat) och där får de ligga tills jag flyttat. Perfekta grogg-glas som får bli invigda nångång i sommar. Men det får nog bli fin-grogglasen ;)

Nu ska jag räkna lite sannolikhet.. Hur stor sannolikheten är att jag kommer förstå kan jag återkomma med när jag förstått hela grejen med att räkna ut sannolikheten. Men jag gissar att den är närmare 0 än 7 :P

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits