Bada är ju så roligt!

Eftersom att jag räknar med att alla som läser denna flitigt uppdaterade blogg känner mig personligen vet ni ju alla om att Polka nu är en permanent familjemedlem! Vi har inte ens haft henne i 3 månader men känns som att vi haft henne typ jämt! På ett bra sätt :) För någon vecka sen var det dags för det årliga badet (dusch i det här fallet). Polka får ikket vara inne i badrummet, av det enkla anledningen att hon inte har något där att göra. Det är inga problem eftersom dörren typ alltid är stängd, men står dörren på glänt brukar hon sticka in nosen och kika in. Uppfostrad som hon är (hrm) går hon alltid därifrån när man säger till. Men nu var det alltså dags att hon skulle in där, det gick väldans smidigt att få henne att gå in där. Problemet var när hon förstod vad som skulle ske. Vi hade blivit förvarnade att duschning inte är frökens favvogrej. Men det gick faktiskt bra, hon stod still men oj vad synd det var om henne när husse schamponerade och blötte ner lilla damen. När det var klart kom en av hennes ärkefiender fram; handduken! Ännu mer synd om henne! Ujuj.. Men hämnden är ljuv, hon skakade av sig både inne i badrummet där vi alla 3 trängdes, sen ute i hallen, köket, vardagsrummet och självklart även sovrummet. ;)
Eftersom min moder vägrar Facebook och jag tycker att hon borde få se bilderna på vår stjärna i blött tillstånd kommer det en radda bilder på vårt blöta odjur :)








Kan ju tillägga att Polka nu vägrar i sten att ens gå in i badrummet, inte ens för en näve Frolic vill hon gå in. Jag har provat.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits