Woopwoop!

I veckan har jag börjat mitt nya liv! Haha nya och nya.. Har i alla fall bestämt mig för att sluta snusa, och det är nu det ska ske! Det finns inget mer att fundera över, inga fler ursäkter är godtagbara. Det kommer aldrig att passa helt till hundra. Men nu finns det motivation och jag kan inte vänta på att skolan ska bli mindre tung (snus är sjuhelsikes bra när koncentrationen tryter). Nästa termin kommer att bli tyngre (15hp matte för tidiga år och 15hp läs- och skrivinlärning) och terminen efter det är min allra sista termin, vilket stavas c-uppsats och många gråa hårstrån. Därför är det dags nu. Det har faktiskt gått över förväntan! Söndag snusade jag som en tok, seperationsångesten var total! Men måndagen med stort M kom och det gick bra! Tisdag likaså och även onsdag! Visst, jag är inte snusfri, har snusat 2-3 snusar varje dag men hey det är sjukt bra för att vara jag. Det är inte lika jobbigt som jag trott och jag tror verkligen att jag kommer att klara det. Ska inte ljuga och säga att det är lätt heller iofs.. Speciellt på skolan är det tungt, känns som att jag är betydligt tröttare. Får väl förlita mig på kaffet för att hålla mig pigg på lektionerna ;)

Största anledningen till att jag vill sluta är att jag inte vill vara beroende av snus, vill inte vara den som måste gå kvart i nio till ica för att jag måste ha snus innan dom stänger. Jag vill klara mig utan helt enkelt. Att snusa är väl inte det bästa du kan göra mot kroppen heller och det är ju jävligt dyrt, och dyrare lär det ju bli. Sen vet jag en viss moder som blir glad om jag slutar också, och lite morsgris måste man väl få vara trots att man är närmare 30 än 20?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits